12 juni 2011

Kvinnlig och unik Retrodesign!

Hör du till dem som gärna sticker ut lite extra från mängden? Kanske vill du ha lite mer färg på dina kläder, eller så mixar du gärna både färg och mönster.

Hör du till dem som älskar retro och modet från 50 till 60-talet? Jag talar alltså om det kvinnliga rock´n roll där siluetterna kan vara är figurnära och volymiösa. Jag använder mig av färgglada tyger (oftast orginal), i alla möjliga färgskalor. Gillar att mixa och använder oftast två eller fler tyger i samma plagg.

Min idé är att du ska få känna dig speciell i ditt plagg. Ingen annan ska kunna gå förbi dig på gatan och ha detsamma i sin garderob. Eftersom jag arbetar med orginaltyger så är det sällan man kommer över flera meter. Vilket gör att jag aldrig syr två likadana plagg (finns undantag), men att modellen kan vara den samma.

mikabilly är mitt designnamn och jag har i vår avslutat min mönsterkonstruktionsutbildning på Tillskärarakademin i Göteborg. Nu till hösten går jag vidare och fördjupar mig inom skrädderi.


Till dess så kommer jag spendera min sommar med start den 28:e juni i Retrobutiken
POPITOP som ligger på Olivedalsgatan 18 i Göteborg.
Där sitter jag och syr nya mikabilly plagg som ska säljas i butiken, men tar även emot personliga beställningar.
Plaggen som visas under fliken "om mikabilly" kommer att vara till salu. De plaggen var min kollektion för en modevisning som gick av stapeln i maj på Brewhous i Göteborg.

Så har du vägarna förbi POPITOP i sommar och vill komma in och prata med mig så är du hjärtligt välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar