27 februari 2012

B-kursen

Idag startade vi upp med B-kursen som kommer att fortsätta i höst med bl.a korsett, gissa om jag gillar det! Det bästa är att jag får sy den till mig sig själv, så då ska jag minsann tänka ut en riktigt läckerbit ;)
Denna period som löper innan praktiken sätter igång (om fyra veckor), så är det alltså dräktjacka som vi ska gå igenom. Vi ska arbeta med vatulin och domistik, som är helt nya material för mig. Lära oss hur man pikerar, en slags handsömnad som formar vatulinet.

Vi kommer inte ha någon kundkontakt på detta projekt utan vi kommer att arbeta med en halv dräktjacka där vi ingående lär oss de olika begreppen, sömnaden och tekniken. Detta för att sedan kunna sy upp en hel skräddarsydd dräktjacka till kund.

Det ska bli kul med mera handsömnad. Att verkligen få känna vad det är jag utbildar mig till.

I morgon kommer lite bilder på arbetets gång.

Men tills dess... Ha en fin måndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar