23 februari 2012

Arbete på hemmaplan

Det är så otroligt härligt väder ute , hela 9 grader plus! Men jag får minsann hålla mig inomhus och arbeta med skolan. Nu har vi avslutat A- kursen och gått vidare på dräktjacka, eller i allafall en försmak av den. Vi ska sy en halv jacka där vi ska öva på detaljerna och även få arbeta med domistik.
Domistik är alltså en grövre bombull som man använder som förstärkning på bl a ficklock ärm med sprund och på framstycket.

Så dessa två dagar har vi självstudier och då ska vi göra en dubbelpasspolerad ficka och en enkelpasspolerad ficka.




Så jag sitter nu med mina halvt obegripliga anteckningar och försöker fixa detta på egen hand ;). Ska nog gå bra tror jag ändå.
Det gäller att ha självdiciplin när man sitter hemma, men jag brukar vara rätt hård mot mig själv så detta ska jag lämna in på måndag har jag bestämt.

Men nu ska jag nog ta mig en kaffe pause... Ändå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar