11 juni 2012

Fantastiskt!

Rubrikens ledord för mitt liv just nu-Fantastiskt! Jag är så otroligt nöjd med livet och allt runt omkring. Lycklig och kär i min fina sambo.
Fast att vädret ska envisas med tunga gråa moln och lätta regnskurar till och från så är ändå hela min kropp i ett lyckligt rus...underbart!

Jag kom på att jag hade tänkt visa lite interiörbilder från skrädderiet. Vet att min farmor var nyfiken, så då vill jag ju gärna dela med mig ;)



Den rosa flaggan svajjar i vinden och gör det lätt att lokalisera sig till lokalen. Adressen är Kaserntorget 11B och lokalen ligger en trappa upp.


Det är en liten hall som man kliver in i och på en gång hör man att man kommit rätt... Ljudet av maskinpressar och industrimaskiner går inte att ta miste på;)


Lokalen är väldigt avlång. På den vänstra sidan sitter Kajsa och Angela. Bakom dem finns ett provrum för kunderna. Sedan har de ett pressbord och en heldel andra skrädderiverktyg. Plaggen som hänger på den vänstra sidan är tillkomna arbeten från privatkunder. Så som ni kan se, så är det en heldel att arbeta med, sysslolös? Åååh nej :)!


Här är själva centrum av lokalen. Här tas kundera emot och det är även till för att ha som en arbetsyta.

På andra sidan av lokalen sitter Alexandra, Horli, Halmat och Sahle. Plaggen som ni ser här är butiksplagg som ska fixas.


Denna maskin är jeansmaskinen. En helt fantastisk industrimaskin som fixar alla grymma jeanssömmar och som gör att det ser ut som orginal när arbetet är utfört. Vill ha? Ja, jag skulle ju inte tacka nej ;)

Här är hela lokalen. Smalt och rätt trångt. Men det funkar väldans fint ändå! Snart öppnar City skräddarna på Olivedalsgatan 18, och det ser jag fram emot!


Idag är det åter mpndag och jag är ledig. Älskar att vara ledig på måndagar, man är så där lagomt slö och orkar egentligen inte ta för sig något megaarbete. Men idag ska jag faktiskt börja sy på en sommarklänning, enkel modell. Sen ska jag konstruera en tröja med dragkedja och en krage, lite tjockare modell för att ha istället för jacka.

I fredags var det dags för 80-tals fest på Henriksberg vid Stigbergstorget. Tyvärr så blev det ingen hit tyckte varken jag eller Christian. Kanske för att vi for in lite för tidigt och festen inte riktigt hade kommit igång, eller så hade vår pepp runnit ut och ersatts med vanlig fredagströtthet ;)
Men under dagen så satt jag och omvanlande en gammal prickig rock som min farmor en gång haft i sina ägor. Det är en stretch tyg och väldigt tacksamt att sy i.


Jag fick skarva och hitta små lösningar för att få tyg så det räckte till. Eftersom det var slits på sidorna av rocken, så använde jag bakstycket till framstycket på kjolen. Sen skarvade jag siddelarna så jag fick ut två bakstycken som ändå skulle ha en söm mb.
Det funkade kanon och inget man ser utifrån!


Resultatet blev jag riktigt nöjd med, och det blev två enkelpasspolerade fickor i rosa tyg fram och ett kortare sprund mb.

Christian min fina, han satt och rev hål på ett par gamla jeans som han ändå inte använder så särskilt mycket. Rev fram små trådar så det skulle se slitet ut. Jeansvästen är en jacka från mig som vi sprättade bort ärmarna på.


Ohllaaa laaa, min alldeles egna pudelrockare!


Det lustiga var att ingen av oss egentligen kände oss utklädda. Jag menar, min outfit är ju som jag brukar se ut, och Chritian insåg att han faktiskt gillade 80-tals rockarstilen ;)

Roligt hade vi ändå, även fast festen blev en mindre flopp....

Nu, ska jag sätta mig i syrummet ett tag, vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar