9 oktober 2012

Det går så fort nu..

Tiden rusar i en otrolig snabb fart och jag kan börja känna lite smått stress.
Jag kämpar på med min dräktjacka, går inte speciellt fort med den eftersom det är andra saker som kommer emellan. Känns som jag pratat om denna jacka i evigheter nu, men projektet pågår ju en tid så det är ju inte så konstigt att jag återkommer till den hela tiden.
Men nu har jag iallafall tråcklat fast vatulinet på framstycket och håller på att pikera kragen, vilket tar en enorm tid.
Det som ska göras nu i arbetsordningen är följande;
Sy ihop lösa sidan och bakstycke så det blir en helhet.
Sy ärmen och tråckla ned vecken på axeln.
Sy ihop foderdelarna
Sätta axelband och reglingsband.. Osäker nu på om det hette så;)
Sy skärp och klä spänne
Sätta i foder och sy fast krage
Sy i ärm
Sy "ankstjärten"
Fålla
Press
............. Ja det ska väl vara allt hoppas jag.

Sen ska jag ju även sy kjolen till? Men den känner jag att jag behärskar bättre på egen hand.
Den ska gå i samma tyg så klart, med två sprund fram, gå i knähöjd.
Prickstickat blixtlås och så klart helfodrad. Lite förhöjd i midjan för en kvinnligare siluett.

Idag gör jag det sista på pappas frackväst innan den lägger på postlådan. Något nervös på hur den kommer att sitta. Hoppas ju nu innerligt att han kan ha den.
Bild kommer i em!

Vi var ju även i Köpenhamn i helgen och det var helt fantastiskt!
Berättar mer om det ikväll;)
Kommer att vara gräsänka till på sön då älsklingen åker upp till Hallsberg för att agera snickarhjälp för far sin :)

Ha en fin onsdag allihopa!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar