5 november 2012

Tillbaka i skolan..

Idag har vi heldag i färg och form. En kurs som vi ska ha hela året där vi arbetar med en designprocess och idéutveckling. Jag gillar det dessvärre inte. Jag tycker vi borde ha fackteckning endast!
Där vi får lära oss kroppens uppbyggnad och former och hur vi sedan kan bygga vidare till en modeskiss.
Jag anser att det är något vi alla på denna utb kommer ha stor nytta av, men tyvärr så verkar det som att konstådran är viktigare.

Projekt nr 2 denna höst handlar om en arkitekt. Jag har fått Santiago Calatrava, känd för Turning torso.
Gjorde en snabb moodboard i morse och blev lite inspirerad av hans byggnadsverk.
Mycket av dem kommer jag nog kunna använda till min korsett som jag ska sy till detta projekt.

Känns sådär att min jacka fortfarande inte är klar. Men på fredag har jag satt min deadline, så jag får hoppas att jag lyckas med det.

En till maskot ska det bli i dagarna oxå:)

Ha en fin måndag allihopa!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar