17 december 2012

Redovisat och snart lov....


Imorse stod jag och hängde på dörren 7.45 på skolan för att komma in så fort som möjligt och kunna förbereda inför stundande redovisning. 
Christian satt med mitt skrivna manus igår kväll och pratade in en dokumentär om min arkitekt, Santiago Calatrava. Eftersom min kära sambo är lite av en teaterapa så har han ju förmågan att kunna göra om rösten till vissa kända personer. I detta fall fick han låta som Herman Lindqvist :)
Jag själv tycker det var riktigt kul, hoppas andra också gillade det.
Jag var faktiskt inte så himla nervös denna gången, mest pirrig och hade det inte varit för att alla ser helt förstelnad ut i publiken så hade det varit "rätt kul"... men det är ju så när man själv sitter där och lyssnar, man rör ju ofta inte på en min. Borde finnas "happyface" att dela ut innan en presentation, så alla satt och log hela tiden. Det hade underlättat.

Men så här blev iallafall resultatet av min kreation!
En riktig festblåsa a la coctail! 
Undrar om jag får någon inbjudan på någon sån fest inom det närmaste...? 


Känns såå skönt att detta projekt är iland. Nu ska jag bara visa upp mina två korsetter hos teater på onsdag och få tillbaka mina klänningsdetaljer. Sedan är det bara den lillajackan som ska bli klar. Men jag har fram till v 7 på mig nu att hinna det ;)

En annan sak som vi hann med i veckan var en förmiddags kroki på skolan. Jag måste säga att jag gillar det, jag som avskyr att teckna har nog hittat min lösning till problemet. Grövre penner, typ kol, och sedan fylla i min smalare linjer. 
Ska kolla upp lite kroki kurser nu efter nyår, se om man kan lära sig lite om kroppens linjer och former.


Nu är det bara två dagar kvar på denna termin. Efter nyår hoppar vi direkt på fyra veckors praktik, och jag ska så klart vara på skrädderiet. Sen är det bara FYRA månder kvar av min pluggtid! herre gud vart har tiden tagit vägen? tre år är snart avbetad och jag känner mig så nöjd och belåten. Tänk, 2009 i februari, började jag en kvällskurs "Sy dina egna kläder". Då visste jag inte ens vad mvk ( mot vikt kant ) betydde. Nu, 2013 snart, går jag ut som klänningsskräddare!
Helt ofattbart vad mycket jag har lärt mig, och så otroligt lärorik resa det har varit. 
Det är helt rätt för mig och jag hoppas att jag kan få njuta av att få arbeta med detta i resten av mitt liv. Att få ta all kunskap som jag fått och bara nöta nöta och nöta. 

Jag hoppas också att mikabilly ska få växa och att jag en dag är en stolt butik/ateljé ägare som har massor av underbara kunder.


Detta var ju mikabillys första entré på modevisningen 2010 för Tillskärarakademin. 
Jisses vad roligt det var. Kommer aldrig glömma det året, helt fantastiskt på många sätt!


Detta var några av mina kreationer som jag sydde innan jag började utbilda mig. Freestyling använde jag mig av. Men det funkade ju tydligen det med ;)

Ja, som sagt, mycket har hänt och nu den sista terminen ska jag suga åt mig av ALLT jag kan komma åt. Sedan har jag ju turen som kommit in och fått en plats på skrädderiet som ger mig sån enorm utveckling. 
Så jag är lyckligt lottad för mycket just nu. 

Snart är det jul och jag hoppas ni alla ska få en härlig sådan. 

Kram på er så hörs vi snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar