27 februari 2013

Mina verktyg

I hallen när man kommer hem till oss så står vår fina trearmade golvlampa med orange/vitprickiga lampskärmar. Den lampan har Christian fått av sin gammelmormor om jag nu inte minns helt fel. På den har jag hängt två av mina egensydda klänningar, ett skärp och en av mina många skarfar.
Eftersom jag älskar att inreda med känsla så tyckte jag att måttbandet och armbandsnåldyna passade ypperligt bra där. Det blev på nåt sätt en fin kombo men oxå väldigt bra ställe för mina viktigaste verktyg när en kund kommer.

I helgen vankas det jobb men sedan blir det lugnt. Eller ja, inget fast inplanerat iallafall. Jag ska sy en del och jag ska försöka få ihop min tygvalspärm. Det är en pärm fylld med alla mina tyger där man kan se material och helt enkelt ha en bättre översyn. Kommer nog bli riktigt fint.

I morgon fredag ska jag och christian träffa en ev framtida kompanjon.. En massa tankar o idéer ska sprutas ut och printas ned. Sen får vi se vad som kan hända med det..

Ha en fin dag alla ni!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar