13 februari 2012

God morgon!
Andra dagen som pendlare och jag känner mig otroligt lugn. Eftersom jag gör detta av en anledning, att bli duktig damskräddare så gör det mig inget att det faktiskt tar två timmar från dörr till dörr.
På tåget kan jag ju arbeta med diverse sömnadsuppgifter, eller så kan jag ju alltid ta en liten lur. Det bästa med att ta tåget tillbaka är att det kör mig till Göteborg och mitt hem! Det gör mig så fantastiskt lycklig, så de fyra timmarna jag spenderar på pendling, spelar absolut ingen roll:)



Igår på vägen hem satt jag med min sista PT ( detaljsömnadsövning ). Denna övning är en kjolslits med foder, linning och handsydd blixtlås.
Detta är en väldigt bra sysselsättning på tåget, eftersom den har mycket handsömnad.

Idag på vägen hem så ska jag fortsätta sy på detta skärpspänne. Vi har gått igenom hur man kan göra fina skärp och spännen till klänningar.
En fin detalj för oss som älskar 50-tals klänningar :)



Ha nu en fin Alla hjärtans dag!

mikabilly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar