13 mars 2012

Full fart!

Idag har jag verkligen jobbat på som en mus i skolan. Praktiken närmar sig o nästa vecka är sista veckan i Uddevalla på fem månader! Så idag har jag varit fokuserad på dräktjackan.
Ärmen är sydd med sitt sprund..



Här ser ni domestiken som jag har tråcklat fast nere vid ärmslutet. Denna ger stadga för ärmsprundet.



Sedan när det är gjort så ska tyget och domistiken riktas ( klippas ner) och sedan ska man tråckla in slits och fåll.



När sidsömmen är ihopsydd så ska man "knäcka slitsen", vilket inte är gjort ännu på denna bild. Detta för att få ett rakt och fint pressat sprund.

Sen gick jag vidare med slaget och sydde klart linnebandet på insidan av framstycket.



Slutligen för idag så satte jag fast vadden och underkragen.
Så nu är det bara fastsättning av ärm som är kar, sen är detta lilla projekt i hamn!

På tåget hem nu så tog jag itu med ärm-pt:n som egentligen skulle vara gjord innan den riktiga ärmen. Men det gick så bra så den ska vara klar innan måndag har jag bestämt:)

Nu ska jag hem och njuta av denna fina eftermiddag med min kära sambo!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar