1 november 2012

1 november och nu är det stressigt!

Jisses, jag har inte bloggat på över en vecka! Tiden rusar och jag med den kan man säga ;) Just nu är det fullproppat i agendan, och tittar jag inte i den dagligen, så är det något som glöms av.
Vi har höstlov denna vecka, känns inte kan jag meddela. Jag har skoljobb, arbete (skrädderiet), och även en beställning ( sånt gillas mycket dock). Har fått tacka nej till att hoppa in på Indiska två dagar denna vecka, för tiden räcker absolut inte till.
Men nu är det torsdag och jag har precis varit till ica och lagt på min lilla beställning som ska färdas upp till Norrland.
Fick detta gulliga meddelande i söndags, och givetvis vill jag ställa upp och göra hennes mamma glad :)

Hej Marika!
Vet ju att du är superduktig på att sy sy här kommer en liten fråga;)
Min mamma bakar mycket och har efterlyst sånna där förkläden som man bara stoppar in armarna (korta typ linnes modell armar) i och knäpper med en knapp bak i nacken. Typ förklädes klänning. Har två som jag ärvt av henne men nu när hon fyller år till helgen vore det kul att försöka fixa fram ett nytt att ge henne:) har googlat i massor men det finns mest i barnstorlekar....
Mamma gillar prickar, rosor, rött, rosa, svart å lite volanger;) Ãr detta ngt som du skulle kunna sy...?!
Ãlskar din stil!!!
Hoppas allt Ãr bra! Kram Anna

Så i måndags blev det ett hastigt besök i skolan och låna grundmallar och papper för att göra mönstret.


Sedan tog jag en kik på lagret hemma och hittade dessa tyger som jag tänkte att det kanske skulle gillas.
Responsen var välgodkänd :)


Klippa, sy, sticka, sy, klippa lite till, pill pill, och vipps blev det dessa kombinationer helt rätt kände jag!

Efter korsettveckan blev jag lite förtjust i fällsöm. Så det fick det bli på förklädet. Inga sömsmåner ska synas här inte ;)


 När jag satt och sydde på knapparna, så insåg jag att volang och prickar tillsammans är ju bara såååå underbart!!!


Ska beställa nya nametags, men innan dess så får dessa pryda mina små alster..


RESULTAT


Supersött och i lite gammaldags mikabilly-anda. jag är nöjd, och hoppas även att Annas mor bli det.


Om detta är något som Du skulle vilja ge din mamma i present, så hör av dig!
Går ju även att få matchande kökshanduk och grytlappar till. Tror att detta är något mammor skulle gilla väldigt mycket ;)
Har du önskemål om färg och modell så fixar jag ju givetvis detta :)

1 kommentar:

  1. Tack så hemskt mycket för hjälpen <3
    Det blev superfint!!!!! Kram Anna

    SvaraRadera