1 november 2012

En helg i Köpenhamn...


Måste ju visa lite bilder från det att vi var i Köpenhamn nu i början av oktober.
Det började ju som en resa med skolan ner och vi for med buss klockan 007.00 på fredagmorgon. Helt underbart väder var det!


Väl framme på plats som strosade vi runt ett par tjejer i klassen och möttes av helt underbara husdetaljer.

På en liten tvärgata hittade vi denna lilla syatelje...


Satt en dam där inne som ägde denna och som satt där själv och arbetade. Hon höll mestadels på med ändringsskrädderi. Supermysigt var det där inne.


Dessa byster stod i det lilla rummet som man klev in i först innan ateljén.


Underbara Köpenhamn....
Hade det inte varit för det obegripliga språket så hade vi kunnat flyttat dit ;)
 Gooooodiiiiiisssss är gott!


Min finfina älskling!


Ett utav alla vackra torg..


Uppe vid Norreport så gick vi på ett 50-tals museeum.


Där passade Christian väldigt bra in insåg vi ;)
 Jag....Njaaaa.....;)


Hittade en helt fantastisk loppis mitt i stan som en studentkår höll i. Flera bord var uppställda, clubmusik och bar. Så i en timme flög jag runt och fyndade i massor!!


Efter en heldag pustade vi ut på hotellets bar, med caprinjas, conjak, öl och en caprinjas till ;)


Kvällen till ära så fick det bli den nyshoppade tunikaklänningen, för 20 danska!





Se upp för dessa!....Nästa gång de besöker Köpenhamn......

1 kommentar:

  1. Alltså WOW vad fin du är!
    Och vad coolt att du syr klänningar.. skulle också vilja gå en liknande utbildning! Men som jag skrev som svar på kommentaren på min blogg, jag är absolut intresserad och kanske vi kan samarbeta på något sätt? Kan inte du maila mig om det låter intressant?
    karoline.pettersson@hotmail.com

    SvaraRadera