24 april 2012

Idag hände det!

Ja, efter snart fem veckor så började jag häromdagen tänka att jag måste ha gjort bra jobb eftersom inget har kommit tillbaka. Att jag dessutom hela tiden haft tungan rätt i mun och inte klippt fel eller för mycket..
Men idag kom det.. Inom det både ovannämnda.

Jag fick ett par chinos som skulle kortas. Ja inga konstigheter. Men jag skulle koncentrera mig på att sy stickningen i den ursprungliga sömmen för den kommer att synas bredvid annars, då den efterlämnat sig små hål efter stygnen.
Grejen var nu att denna söm var väldigt vinglig vilket snurrade till det lite för mig.
Men det blev som tur var inga stor skada utan jag fick helt enkelt skarva med ett slitband, fast jag tog byxans gamla fåll och sydde fast.



Sen vek jag in den vid den nedersta sömmen och vek in ytterligare en gång vid traskanten och följde sedan den gamla stickningen.
Det blev ok, men hade blivit kanon om man inte hade behövt följa den gamla.

Sen kom det andra och det var ett par jeans jag kortat för mycket. Kommer ni ihåg för några veckor sedan då jag hade fått ett par jeans att jamnföra med för att göra dessa jeans likadana.
Något konstigt, för jag mätte som en tok för att det skulle stämma. Sen kan det ju bero på modell och hur kunden mätt.
Men nu hade jag sparat så mycket fåll så det går att lösa :)



Här står Alexandra och pressar.
Plaggen i bakgrunden är sånt som är från butiker och som sedan sorteras ut efter dag då det ska lagas, fixas och vara klart.

Jag hoppas att jag kan få lite energi och att min enorma trötthet som hoppat på mig kommer att försvinna.
För nu känns det lite små tungt, men fortfarande kul.
Men det är onsdag i morgon och ikväll är det träning igen så då ska jag nog råda bot på detta ;)

Ha en fin tisdag mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar