20 april 2012

Hemmapyssel

Idag var jag ledig från praktiken för att fixa i ordning vår bil.
Väl framme på verkstan så lägger blinkers och vindrutetorkarna av, oljelampan lyser och den tvärdör... Igen!!
Lagomt förbannad och less så får jag ringa upp den verkstan den nyligen varit inne på för just detta problem och förklara att den nu lagt av igen. Snäll bilmekaniker säger att han hämtar tillbaka bilen och lagar den för garantin som vi fick och försöker hitta vad det egentliga problemet sitter.
Så tillbaka på ruta 1 är vi nu, men förhoppningsvis så ska den rulla nästa vecka...igen ;)

Jag traskade hem, som tur var bara en dryga kilometer hemifrån som jag blev stoppandes.
Drog mig tillbaka in i syateljen och började skapa.. En ny kjol.



En rosa karamell med blåa sidenband längs fickkant och fållkant. Resultatet kommer under helgen :)

Påbörjade även att sy grytlappar, men fick ge upp då min stoppning som jag använde var tok för tjock. Måste hitta på nåt annat till det. Tips någon?

Nä, nu ska jag ta och sova så jag är pigg i morgonbitti då jag ska vara på gymmet till tio och köra två pass, det blir fint de!

Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar