29 juni 2012

Norrlandskusten!

Igår vid 16 tiden kom jag fram med tåget på Sundsvalls tågstation. Mamma och pappa kom och hämtade mig och hälsade sin dotter varmt välkommen till norrlandskusten. Vädret var väldigt fint och värmen höll i sig hela kvällen.

Det blev en lång middag med en massa prat och skratt och sedan avslutade jag och mor med en sedvanlig promenad runt hemmakvarteren i Ljusta.

Det känns faktiskt lite konstigt och främmande att vara här. Det är ju inte så ofta jag kommer "hem" längre. Nu är det ett år sedan sist och denna gången så är inte heller Christian med mig.
Men det blir nog en bra vecka ändå tror jag! Nog för att jag redan efter ett dygn saknar min kära så kommer jag nog vara fullt sysselsatt dessa dagar att jag knappt hinner känna efter min saknad ;)

Det som står på agendan är mormorhäng idag-heeela dagen med övernattning :)
Sen lite loppisar, farmorbesök i Hälsingland, lite gatufest och förhoppningsvis lite trevligt barndomskompishäng..

En önskan som jag lagt in är en god middag på Löran som ligger ute vid havet söder om Sundsvall. Det är en av mina norrlandspärlor :)

Nu ska jag nog ta en promenad tror jag..
Vi hörs snart igen!

mikabilly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar