28 augusti 2012

En dag i djurens värld..


Klockan 11.00 idag samlades tvåorna och treorna på Naturhistoriska museet för att inspireras inför detta projekt som vi påbörjat. Vi skulle först bara gå runt och kika på de olika djurarterna, fota dem och sedan "slarv" skissa ihop lite olika bilder. Jag som då inte har teckning som min starka sida har faktiskt jätte svårt att slarvskissa. Det blir liksom en "korrekt" figur med en gång. Efter två tmmar var det dags för lunch så vi tog oss ner till caféet Avokado på Linnégatan där vi avnjöt en god sallad.


Väl tillbaka så skulle vi fortsätta skissandet med att försöka hitta en form eller en struktur som man kunde arbeta in i plagget när man sedan designar det.


 Jag fastnade lite för denna dopplingfågeln. Gillar kammen eller kragen runt huvudet. Får mig att vilja göra något volymiöst med jackkragen kanske..
 Resultatet av min skiss...Som sagt inte min starkaste sida, men tycker ändå att jag lyckades efterlikna den rätt ok ;)


Det var en mysig och väldigt avslappnade dag på museumet. Perfekt dag att spendera inomhus också då regnet öste ner utanför. En ny bekantskap i klassen har knytits och efter avslutad dag gick vi båda ner till emmaus där vi gjorde varsinna fynd :)


Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar