29 augusti 2012

Går som sagt i ett eget spår..

Igår fick jag gå igenom med Magnus om hur jag ska lägga upp den här terminen. Vi kom fram till att jag under detta projekt får gå lite på sidan av alla andra när det gäller själva processen. Så jag satte igång med skissandet på en gång och idag ska jag göra konstruktionen med hjälp av min kära fd lärare Anna:)
När det är klart så blir det till att sy en tuille för att se hur skärningar och alla detaljer sitter.

Jag fick frågan om inte jag "jobbade för fort" och inte skulle vänta med idén för designen innan bild o form lektionen nästa tors. Men jag fick grönt av både Magnus och Malin ( bildlärare) att köra på eftersom jag är lite "special" ;)
Dessutom då har jag inga detaljövningar att göra så vad skulle jag då fylla ut tiden med..

Så idag blir det då till att konstruera, gulp!
Gjorde ett kjolmönster igår och känner mig rätt ringrostig, men det ska nog gå bra.

Carro min vän var även förbi hem till oss igår så nu har vi skissat fram en modell som oxå ska konstrueras här i dagarna.

Som sagt, jag sitter ju inte och rullar tummarna ;)

Nä nu ska jag se om min lille Konrad vill flytta på sig från liggläget han har intagit över min hals, ja jag ligger fortfarande kvar i sängen.

så ha en bra torsdag!

kram!!

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar