5 september 2012

älskar kontraster!

Satt med min kjol hela eftermiddagen igår och det blir riktigt fint. Gjorde en ridbyxficka som det heter. Det innebär att fickan är en egen del och inte fastsydd i sidsömmen.
Hittade det mörkblårutiga tyget hemma och tror att det faktiskt är ull. Ville bryta av med nåt uppiggande, så då tyckte jag att det röda tyget var fint till.

Hoppas kanske bli klar med den innan helgen.. Men det får jag se om jag hinner;)

Carro var även och porlande sin klänning igår och vi konstaterade både att draperingen inte blev bra, eller rättare sagt för lite. Så nu ska jag bita mig i tungan och sy OM hela ryggen till en vanlig v-ringning... Jahopp!

Idag är det bild och form på schemat. Moodboard ska göras inför projektets redovisning och idéer inför dräktjacka ska kläckas.

Solen strålar och det är en fin septemberdag!

Mys på er alla!

Published with Blogger-droid v2.0.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar