25 september 2012

Nu börjar allvaret..

Idag har jag börjat skära ut delarna till dräktjackan. I morgon ska jag köpa det svarta tyget samt foder. På eftermiddagen när delarna var utskurna så påbörjade jag ett kjolmönster som ska bli tillhörande till kjolen. Japp, här gäller det att ha många bollar i luften på samma gång;)
Gjorde faktiskt nu en ny kjolmall som är mer formad efter höft o stuss. Så vill jag göra pinnstolar så är det bara att använda sig av den o jag behöver inte göra några extra intag. Vill jag göra andra sorters kjolar så lägger jag bara till;)
Sydde tom upp en tuille så vi kunde prova in ordentligt.
Modellen som jag nu ska göra är en pennkjol med höjd midja, två slitsar fram, helfodrad och med prickstickat blixtlås, allt för gesällen;)

Frågade en av klasskamraterna idag när den "riktiga" stressen kommer. Jag fick till svar, ja en vecka innan redovisningen brukar ju det vara körigt. Hmmm, känns som att detta året blir långt ifrån hur det var för ett år sedan. Men jag klagar inte! Det ger ju mer tid åt privata sidoprojekt, me like :)
Sen ska jag från och med torsdag sätta igång med träningen igen, eftersom jag idag registrerade mig på ett nytt gym.
Nu ni, ska Marika go action ;)

Ha det så gott i tisdagsmörkret. Själv smuttar jag vidare på mitt röda vin ;)

Published with Blogger-droid v2.0.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar