29 november 2012

Korsett klar!

Alldeles nyss sydde jag den sista sömmen på min andra korsett i samlingen :) Jag är nöjd! Det ända är att jag ska tänka på att forma delarna under bysten mer till nästa gång. Är man bystig så får man fram formen mer om man formar mönstret efter kroppens linje. Men det är sånt man lär sig ju mer man övar :)

Den här modellen passar nog mig ännu bättre än vad den första gör. Jag gillar hjärtformen fram och den känns mer feminin. Nästa gång, ganska snart så ska jag göra ett korsettliv fast med dragkedja bak i jeans! Det blir nog riktigt snyggt.

Nu är det bara kjolen kvar. Har lyft den 20 cm och håller nu på att justera den så den sitter bra. Detta lyft gjorde dock att det saknas ca 6 cm bak i rumpan. Men jag sydde på en bit extra så det ska inte vara några problem ;)
Så på måndag är min deadline. Det innebär att jag är klar hela 18 dagar innan redovisningen. Tjohooo!!!
Klapp på axeln för det :)

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar