8 januari 2013

2013...

Nu har det gått ett par veckor sedan jag skrev sist, men nu är jag tillbaka igen!
Jullovet är förbi och nyårsafton likaså. Det blev mycket jobb, främst då på Indiska, och när de väl förtjänta pengarna kommer in och fyller upp vårat bröllopskonto så kommer jag vara stolt och nöjd över mig själv :)


Nyårsafton var mycket trevlig och lugn. Vi bjöd över våra fina vänner Therese och Martin och deras söta dotter Mira. Det blev en tre-rättersmiddag som fick alla munnens smaklökar att njuta. Olika viner och bubbel förgyllde middagen och vid 12 slaget gick vi ut på vår balkong och tittade på allas vackra fyrverkerier.


På nyårsdagen satte jag och Christian oss ned för att börja kolla på lokal inför vårat kommande bröllop detta år. Efter 2 1/2 timme hittade vi något som lät spännande så vi for dit och kikade..... Det var då stängt.


På lördagen samma vecka bokade vi tid för att kunna komma in och kika. WOW!
Passar oss två retrofantaster Utmärkt! Vi blev helt till oss av glädje, skuttade omkring inne i lokalen och fantiserade om hur den stora dagen skulle bli. Så sagt och gjort, nu är den bokad!


Efter att vi besökt lokalen ville Christian åka på loppis. Så det gjorde vi, till Erikshjälpen i Högsbo. Bästa secondhand butiken i Göteborg måste jag tillägga. Där gjorde vi ett superfynd för bara 100 lappen!
Detta fantastiska tv skåp från ca 1958. Sååå nöjd vi var när vi kånkade upp det och satte det på plats. Gör fint!


En annan sak som nu också blivit gjord är en resa på sportlovet v 7. Christian ska äntligen få följa med upp till Sundsvall. Torsdag till måndag ska vi njuta av vinter, föräldrar och vänner. Det var 1 1/2 år sedan han var där sist så nu var det på tiden!

 Kärlek!


Konrad växer så det knakar. Världens goaste och mest tillgivna katt jag mött. En rolig egenskap med honom är att han tar sin tass och lägger den på matskålsunderläggets kant. Tar tag och drar å drar å drar... 
Tills det att den är förflyttad ca 1-2 meter. Varför? Ingen aning ;)



Lite julklappar måste jag ju visa..
Här är ett förkläde som jag sydde till Ingrid, min systerdotter. Det är givetvis vändbart och på ena sidans ficka sitter det en katt. För hon älskar ju katter :)


Den andra julklappen är en gympaväska som jag sydde till Isabelle, Christians systerdotter. 
Utanpå sydde jag på utklippta bokstäver i hennes namn.


 Matlagning är något både jag och Christian gillar. Men mest är det nog han. 
Så i julklapp av min mamma så fick han detta förkläde :)

Nu när terminen har startat igen så börjar jag den med 4 veckors praktik på skrädderiet. Ska fördjupa mig i kavajer och ytterplagg. Men idag är jag hemma, trist!
Började få ont i halsen igår och frös så himlans mycket. Så jag stannar hemma idag för att kurera mig med te, raggsockar och mysig film.


Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar