28 januari 2013

Här spiller vi ingen tid!

Helgen har verkligen gått i ett. Den startade i fredags med att vi var hos ett par kompisar och firade hans 25 års dag. Det var riktigt trevligt. Mitt i allt tog Abbe fram gitarren och Sofia tog ton, och ett tu tre kom min Christian och gjorde sällskap ;) Det var en bra kombo måste jag ändå får erkänna. 
Vid midnatt tackade vi för oss och tog bussen hem.


På lördagen var Christian iväg på ett jobb och jag passade på att rensa och städa upp efter att sovrummet blev tapetserat. Fick ett snabbt besök av käresta Tess, denna gången utan Mira. Vid halv sex på kvällen for jag och Christian iväg på ikea för sängramsköp. men nej, vi hittade faktiskt ingen som vi gillade. Hade den i Hemnes funnits i vitt så hade vi tagit den. Men svartbrun eller "dammiggrå" var inte riktigt ett alternativ kände vi. Så det fick bli nya sängbord, lampor och lite ljus. Så tills vi nu hittar den rätta sängramen så ser nu vårat sovrum ut så här. Enorm skillnad! Det är ljust,harmoniskt och BARA ett sovrum. Sover som en prinsessa där inne. Komattan fick flytta in där också, kändes mycket bättre än att ha den under köksbordet.


På söndag hände det grejer. Kan ju summera den på detta vis :
frukost på sängen 7.30
for till majorna för stolköp av en blocketsäljare 8.50
9.40 in på ica för att köpa bullar till gänget på byggmax, som ett litet plåster på såret för att vi inte hann lämna släpet i tid igår..
10.00 lämna släp
10.10 hemma
10.25 lunch av gårdagens pizza ( hungriga)
10.45 vaxning av teakstolar och resterande teakmöbler, samt, sortering av div tidningar o glas och annat bös
11.45 inlastning i bilen av BÖS
12.00 ÅVC Kortedala
12.30 Handling av mat på Willys
14.00 Stoff och Stil- fixa tyg till stolarna
16.00 Hemma, kund kommer för kortning av byxor
16.20 uppackning av varor samt förberedning av omklädning av stolar
17.30 Omklädning
19.00 Klar!
19.30 fixar middag
20.15 äta middag....


Som sagt, vi spiller ingen tid när vi väl satt bollen i rullning ;)
I bilder då så såg det ut så här. Ursäkta för den dåliga upplösningen. Men stolarna såg så här ut från början. De är från 1953 och det var en faster till mannen i paret som hade köpt dessa från en butik i Göteborg. 
Vi ska försöka ta reda på vart de kommer ifrån, vilken tillverkaren är.


Efter att vi stått och funderat och disskuterat olika tygval på Stoff och Stil så blev det till slut detta tyget. Känns klassiskt, typsikt orginal och lättkombinerat med andra textilier. 


                                                                             In action!


Resultat!


Det var ju inte bara roligheter som hände i helgen. Lite ledsamt var det (eller iallafall i mattes hjärta) när lille Konrad i fredags lämnades till veterinären för kastrering. Men klockan 15.30 när jag hämtade honom så var han rätt pigg och väl hemma så åt han som att det var det sista han gjorde. Nu är han en nöjd och lugnare kisse, men att mysa nära nära är fortfarande det allra bästa han vet!


Fyra dagar kvar på praktiken nu. Jag känner att jag utvecklas hela tiden och jag har börjat se hur man kan prissätta ett arbete och hur man kan laga det på bästa sätt. Hoppas att jag kan ta med min evighetsjacka på skolan på måndag KLAR! Jag ska bara sy fast ärmfodret, knappar och sy igen skärpet. Att göra ett klätt spänne till tror jag inte det blir. Jag får klä ett spänne som en detalj i vår istället. Nu vill jag bara ha ett avslut på denna. 


Förtjänade pengar går direkt in på bröllopskontot... Vi sparar och sparar och sparar... Känns otroligt skönt och samtidigt kul att vi på ett år kommer att kunna spara ihop till vårta "lilla" bröllop. Vi har satt 50.000 som mål och nu är det inte långt kvar...


Måste ju bara få dela med mig av en sista bild. Min kund som hyrde klänningen av mig var på 20-tals festen i lördags. Urläcker tjej måste jag få säga iklädd min grymma mikabillyklänning!
Det är alltså hon till höger för er som inte vet. Så är det någon därute som vill hyra eller beställa något. Gå då in på www.mikabilly.se och maila mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar