25 januari 2013

1,2,3,4..Åsså tramp..

 
 
Igår var vi på vår första danslektion av åtta i Medborgarhuset i Gamlestan. Det var otroligt mycket folk där inne, och bara i vår grupp måste det ha varit mellan 30-40 stycken. Fick lite av den känslan när man var liten och skulle börja på en ny aktivitet och runt omkring sig så var det helt nya människor som man inte visste någonting om. Man blev lite blyg och osäker, och ställde sig så där lite skymundan för att inte sticka ut för mycket. Men det gick över ganska så snart när vi skulle ställa oss i en stor ringa varannan kille och tjej, för då var det bara att ge sig ut i leken...
Christian kan ju redan det här egentligen med bugg, medans jag flyger med och helst bara vill föra. Men nu har vi gått igenom grundstegen, hur killen visar med olika handsignaler hur han vill att tjejen ska gå och hur hon ska känna av en vänster snurr te x.
Den bugg man lär sig idag är tydligen inte som den man dansade förr. Idag är den mer "statisk", man håller alltså armarna mer fast istället för att de ska fladdra som de gjorde då.


Är så roligt och se "sådana här" människor som går på den här sortens aktiviteter. Det kallas ju socialdans och det menas ju att man ska lära sig att kunna dansa med vem som helst och inte bara en partner. Jag tror att många som lär sig socialdans är singlar, många av dem män, och ensamma, som vill kunna komma ut och träffa andra singlar. Men hur ser de ut sen då?! Männen alltså...
Varför är det oftast så? Kvinnorna piffar till sig lite, sätter på sig någon fin blus, kanske kjol och lite extra rouge. Medans männen oftast (inte alla), ser ut som "ta mig här, och släpp mig där".

Sa till Christian när kursomgången var klar, "du har ju i allafall en del att välja på, vad har jag då?"
En man, helt ärligt, klädde av mig med bara blicken.. Usch! Å han var jag ju tvungen att dansa med...2 ggr!! Christian sa ", tänk, i 7 veckor till kommer du nog få dansa med honom;)"...

Jaja, gillar han vad han ser så får det väl vara så ;)


I helgen är jag ledig! Behöver verkligen det. Är så sjukt trött nu efter dessa långa dagar och tusen bollar i luften. Men tro inte att det blir tumrullning för det;) Nej nej. I morgon ska Christian iväg för ett väggbygge i Frölunda. Medans han gör det så ska jag försöka få ordning i syrummet och få lite besök av Tessan och Mira. På eftermiddagen ska vi en sväng till ikea och köpa sängramen. Så då på kvällen blir det lite pyssel med det.
På söndag blir det nog ändå mer pyssel och kanske en deit med en god vän.
Ikväll är vi bjudna på 25 års fest hos en arbetskompis till Christian, men det blir rätt lugnt.

Konrad, vår älskade kisse blev idag kastrerad. Lille gubben vad jag tyckte synd om honom. Men när jag hämtade honom igen vid halv fyra så var han rätt pigg. Han har ätit två gånger redan så det är nog inga problem.

Nu behöver han inte längre sitta och dofta efter fina honor som smyger omkring utanför fönstret.
Usch, vad hemskt det låter, men men så är det och vara huskatt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar