23 januari 2013

Snart helg och ikväll bugg!

 

Den här veckan har gått väldigt snabbt. I morgon är det redan fredag och äntligen kommer det lite pengar in. Fast lika fort de kommer lika fort försvinner de genom alla tråkiga räkningar. Usch!
Igår kortade jag nog mina första byxor med slag. Inte så ofta man får in sådana numera. Men det var ju inte så svårt;)


Skillnaden mellan dessa o vanliga byxor är att man får tänka åt andra hållet när det gäller fållkanten. Så istället för att markera nya längden o sen lägga till nedåt med fåll så får man på slag lägga till fållen uppåt på benet. Sedan den resterande delen för själva slaget.
Så då kan jag lägga till slagkortning nu till min meritlista;)
Hade igårkväll möte med min chef ang vårens planer. Ska träffa min lärare som ska komma in o hälsa på och berätta om detta möte.. Kan bli mer arbete och jag måste se om detta går att lösa.
Återkommer om detta..
 

Annat som hänt är att vi fått omtapetserat i sovrummet. Sååå härligt verkligen!
Så i helgen blir det av mor o fars julklapp ett besök på Ikea för att köpa oss en sängram. Sedan blir det sängbord, lampor, nytt överkast, läsfotölj (vintage), och någon slag förvaring för tyger o linne. Men detta får byggas på med tiden.
Nu ska vi ha ett "riktigt" sovrum och inte hälften syrum. Utan jag ska måla vitt i syrummet o göra om där inne o ställa in ett mindre arbetsbord som jag nu hittat på blocket. Ska rensa upp o lägga varje del av sömnadstillbehören i varsin låda, så det blir lätt o hitta.
Det här kommer att bli toppen!!
Ikväll 20.15 gäller det. Buggkursen sätter igång. Smått pirrigt, men det ska bli riktigt kul!
Nu är kl 06.11 och jag ska lägga mig på sidan o se om jag kan somna om.
Ha en fin dag allihopa!
Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar