30 januari 2013

Mitt nya arbetsrum

Äntligen börjar vårat hem ta form...På riktigt. Möbler som inhandlas blir mer genomtänkta köp, även fast de är köpta på secondhand så är de något som vi länge pratat om att införskaffa. Det är inte längre impulsköp "bara för att", utan det känns som att vårat hem börjar mogna, och vi känner en fröjd över hur det börjar landa. Vi trivs så ofattbart bra i våran tvårummare på hela 65 kvm, fast som numera blivit en liten trea tack vare väggbygget.
Sovrummet är BARA ett sovrum och det känns fantastiskt bra! Den gröna tapeten ger en sån skön harmoni och inget annat distraherar. 

Så, vad har hänt i syrummet då...?


Det har gått några vändor av strukturering här inne, men denna lösning är absolut den bästa.Arbetsbordet är blocketköp, likaså bokhyllan, som jag ramlade över igår, för endast 30 spänn! Folk måste tro man är smått galen när man kommer med sin reanult kombi och säger " jag har fällt ner sätena, så det är inga problem". Drar och pustar in hyllan i bilen som är 80 bred och 2 meter hög. " Kan du köra nu"? Frågar säljaren. "Jaha, iiiinga problem, svarar jag. Har man flyttat 14 gånger så kan man sånt här"... 


Ställde symaskinen åt andra hållet så de två nya möblerna skulle få plats. Så nu kan jag bara snurra med stolen från maskinen till arbetsbordet utan problem. 

Vill genast börja arbeta med något känner jag. Tur att min kund som var över ikväll, lämnade en hel ikeakasse med ändringar ;)

21.58... Dags att krypa till kojs..

Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Hej och godmorgon. Tänkte höra med dig om du har instagram, själv så har jag nyss skaffat det�� hoppas allt är bra med dig. Kramar Caroline

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!
    Ja det har jag...Så klart:) arezmika heter jag ;)
    Hade ni det trevligt på semestern?
    Å tack till grattiset för bröllopet :) Ja, det är som jag skriver, helt fantastiskt att jag ska få bli en fru till min Christian :)
    Hur går det med barnen?
    Kram Kram!!

    SvaraRadera