4 februari 2013

Skolstart och planering

Idag sparkade skolan igång igen. Iallafall i en vecka.. Nästa vecka är det dags för sportlov vilket innebär att vi då redan är inne i v7!
Idag gick vi igenom planeringen för denna vår. Det kändes väldigt bra. För nu vet jag exakt vad som ska göras tills jag tar examen:)! De sex veckorna efter sportlovet ska vara förberedande inför provgesällen. Jag tror ju inte att jag kommer att göra gesällen nu efter avslutad utb. Men jag gör därimot prova på gesällen bara gör att ha testat den.
Sen efter det är det påsklov och när det är över så går vi in på examensarbetet. Och då ska jag sy min brudklänning! :)
Ska bli himlans roligt och jag ska även sy bollerojackan, göra hårdekoration och väska till. Så hela brudkittet ska sättas ihop. Om jag kommer att dela med mig av sömnaden vet jag inte. Brudklänningen är ju lite av ett överraskningmoment tills det gäller, så då är det nog inte så klokt att göra det. Men kanske att jag avslöjar lite ;)

Igår var en annan kund hem till mig för första gången. Med sig hade hon tre par byxor som skulle kortas och ett gylfdragkedjebyte. Så himla kul att få träffa mina egna små kunder.

Idag gott folk, så fick min dräktjacka en identitet.. Den blev med knappar!
Måste få säga att den är snygg, det är den faktiskt. I morgon ska två spännen sys på och sedan ska den pressas av och sen är det KLAR!!!!!
Så otroligt skönt att inte ha den hängande över mig längre. Nu kan jag istället njuta av den längre fram i vår då den ska bäras på stadens gator :)

I morgon ska jag även göra mönstret till brudklänningen, så det finns klart tills då jag ska påbörja den resan...

Nu är det natti natti

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar