12 februari 2013

70's

Klänningen jag ritade ihop i eftermiddags är nästan klar nu vid läggdags. Jag var förbi Myrinstyger idag för att inhandla jeanstråd och trådar till ett par jeanslagningar som en kund till mig var förbi med igår. Så väl där hittade jag en fint dekorband i vitt och blått som jag kom på att jag kunde sy i halsringningen ist för en vanlig fåll eller infodring. Det blev riktigt fint, då i morgon får jag åka dit igen och köpa en meter till för ärmarna.
Det blir en sån där riktig mysklänning känner jag. Kommer att finnas på hemsidan snart.

Idag var en ny kund på besök :) jeanskortning och två små lagningar ville hon ha hjälp med. Jag tycker detta är så fantastiskt roligt att jag inte riktigt vet hur jag ska tygla mig ibland. Jag är stolt över mig själv och hur jag har lyckats tagit migvdit jag vill, eller en bit på väg.
Tänk, för fyra år sedan precis just i februari, då gick jag min allra första sykurs. Jag kunde verkligen ingenting.
Nu, idag, hanterar jag utmaningar som jag för bara ett år sedan inte vågat drömma om. Det är häftigt när man stannar upp och inser sin utveckling och våga säga att " jag är rätt bra på det här".
Jag vågar det och jag står för det!
Jag älskar mitt yrke och jag hoppas att jag får utvecklas i all framtid och att jag får göra det jag brinner mest för.

Sov gott så hörs vi i morgon!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar