12 februari 2013

Tjolahopp!


Sportlovet har infunnit sig och jag avverkade TVÅ promenader på en och samma dag! Det var inte igår man fick så mycket frisk luft kan jag meddela. Ska ut i em också när älsklingen kommer hem och gå svängen runt Utby. Den tar ca 50 min och det är alltid lika trevligt varje gång. Vi kikar runt på alla fina hus som ligger i området och pratar om vad vi skulle kunna göra om något av husen var vårat. Vi är båda ense om att det ibte kommer att bli mycket slapptid. Hör liksom inte till vår natur kan man säga ;)


Igår bodde jag hela dagen (förutom de två promenaderna) inne i mitt syrum. Jag avverkade lite kundjobb, bl a ett byte av en dragkedja i en vinterjacka. Så är DU intresserad av att få din bytt så hör av dig! Det kan vara värt att lägga några hundralappar på att kunna använda sin jacka en säsong till.


I morse när jag läste tidningen så tappade jag min haka lite smått... Nu ska de renovera Göta bion i Jonsered, den lokal som vi ska ha våran bröllopsfest i! Jag hoppas innerligt att det inte påverkar oss, och jag hoppas inte de tar bort den äldre charmen i lokalen. Har försökt att nå de ansvariga per telefon med icke. Måste ta reda på detta...


I helgen blev det kortning av en kjol som jag fyndade på secondhand för någon månad sedan. Den var snygg som lång också men väldigt opraktiskt kände jag. Inte ofta jag går med långkjol på vardagarna och tillhörande högklackat. Inte så mycket nu på vintern nej ;)


I lördags var vi hemma hos Angela och hennes man på syrisk afton. Det var riktigt trevligt!
Denna bild tog Christian på mig, och jag tycker jag liknar min mor som ung där faktiskt :)
 Konrad vår älskade kissemisse. Är han supergo eller SUPERgo! Han är otroligt "matte:ig" just nu. Följer mig vart jag än går, ska ligga nära nära. I morgon ska jag lämna honom till min syster och Ingrid. Han ska bo där medans vi är uppe i Sundsvall. Kommer att gå galant, är jag helt säker på!


Det drar ju ihop sig till examen (24:e maj) och efter det vet jag ju inte vad som väntar...Egentligen... Men mycket pratas och planeras och min största önskan är ju att få driva mitt egna. Så torsdagen den 14:e mars ska jag gå på första mötet inför min kommande framtid...


Igår kväll satte jag mig med Christians rock för att ta in den på honom. Det gick faktiskt riktigt bra!
Så nu är den insydd på sidor, i rygg, i ärmarna och kortad på ärmlängden. Så nu behöver min fina fästman inte behöva frysa uppe i norrland :)


Som sagt, på torsdag morgon 06.35 sätter vi oss på tåget norröver. Ska bli såå mysigt att få komma bort tillsammans en weekend. Väldigt mysigt att få rå om föräldrarna och bara få vara ett par dar. Känns som att det var ett tag sedan sist nu. 
En viktig sak ska jag iof göra. Knyta en förhoppningsvis viktig kontakt inför framtiden.... To be continue...


Nu ska jag fortsätta med en klänning som jag tänkte "slänga ihop" inför resan ;)

                                                               
                                                                    Ha en fin semledag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar