23 februari 2013

Eventuppdraget!



I torsdags blev jag uppringd av en mycket trevlig kvinna på eventföretaget Thatswonderful. Hon tog kontakt med mig för att hon behövde akuthjälp inför Jc:s jeanskampanjer som skulle gå av stapeln dagen efter.
Hjälpen hon behövde var att jag skulle sy ihop ett antal (12 meter) jeansbyxor till två banderoller som skulle smycka portalen in till Kompassen i stan. Jag nappade direkt och 30 minuter senare satt jag hemma med en hög av olika jeansmodeller. Dags att kavla upp ärmarna och börja sy ;)


Detta var inte ens allt....


Mycket nålning och roliga/ruffiga kombinationer var det som gällde och sedan var det bara att dra in släp efter släp in till min monstermaskin, som bara syr över ALLT!


Ingen hushållsmaskin i världen hade klarat av denna tjocka mängd av tyg, men det gör min maskin :)


Ca fem timmar senare runt midnatt var 2x6 meter ihopsydda. 
Lite som röda mattan, fast blåa mattan denna gång ;)


En helt vanlig dag på kompassen...


En dag, eller som i detta fall, 10 dagar med jeanskampanj!



Tur att min dekoratörsådra lever kvar för effektivt arbete. Det gäller att ha full fokus och den kreativa känslan när man får sådana här uppdrag. Superkul var det iallafall och jag hoppas på fler telefonsamtal i framtiden :)


Detta kommer att publiceras på www.mikabilly.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar