7 februari 2013

Klänningsverkstad!


Igår gjorde jag konstruktionen på min brudklänning. Gick rätt så bra, lite lurigt bara när jag skulle hålla reda på alla viddlinjer längst ner på klänningen. Men med lite tuschpennor av olika färger så löser man det snabbt!


 Det blir en enkel princesskärning och en tidtypisk urringning a la 50-tal.


Detta är resultatet!


I dessa modemagasin som jag nämnde igår så hittade jag även denna bild. Damen i den gröna klänningen har en väldigt söt bolero på sig. Ser ut som att den är ihopsydd med klänningen. Den ska jag nog konstruera til en "lös" bolero till min klänning. Gillar modellen riktigt mycket just också för att den har samma urringning som min klänning. Sedan ska jag länga ärmarna till trekvarts ärm.


Igår efter skolan blev det en sväng till Stoff och Stil. De har ju fått in sååå mycket fina knappar och tyger så jag kunde ju bara inte låta bli...Tyget är en stuv, och den ska bli en liten blus med gosskrage tänkte jag.


Denna ljuva klänning hittade jag ju då också...Många klänningar fanns det.... Så när jag var klar med brudklänningen så tog jag fram nytt mönsterpapper och satte igång och konstruerade denna.


Här är tyget jag ska använda mig av. En traderavinst sedan i våras som jag länge har velat sy något av. Blir fint nu till våren.


Glad skräddare som får sy sig en fin klänning :)
Här är den utklippt och ihopnålad lite så där ;)
Idag ska den sys ihop och bli fodrad vid kjoldelen. Sedan ska den få gröna knappar och kanske om jag hittar gröna fickor. Köpte grönt sidenband som jag tänkte fålla den med.
Fint kommer det att bli!

ha en bra torsdag allihopa!
Ikväll vankas det bugg igen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar