15 februari 2012

Torsdag morgon!

Idag ska jag färdigställa min kunds klänning, om allt går som jag vill. Hade 2:a provningen igår och det gick kanon! Klänningen satt väldigt fint på henne, det ända var att hon ville korta den ca tre cm.
Så idag ska det stofferas och krejas, och sy fast en liten klädd knapp. Sen är den klar!



Den har en fin v-urringning i ryggen, vilket har blivit lite av en favorit på klänning. Den ger ett smickrande och väldigt kvinnligt uttryck tycker jag. Att visa lite hud och så speciellt rygg är aldrig fel.

I morgon fredag ska jag arbeta hemifrån, känns lite lyxigt. Blir samtidigt längre helg och man kan förena nytta (skolarbete) med nöje (vänner).

Jag planerar att sy mig en egen klänning inom kort. Vill visa mer av mikabillys idéer och få in färgerna och inspirationen här på sidan igen :)

Jag brukar ofta surfa runt och spara bilder på olika sorters klänningar från 50 och 60-talet.
En del rockabillyinspirerade plagg hamnar också i mitt arkiv, jag bara älskar kvinnligheten i alla dessa underbara plagg.

De här två modellerna är något jag önskar vi kunde se mer av på dagens kvinnor. Skärningar som framhäver kurvorna på vackraste sätt. Tänk den turkosa i rött med vita små prickar, DET vore helt fantastiskt! Eller varför inte i vit/gul randigt, en riktig pärla till sommaren.


Nu ska jag drömma vidare i vackra klänningar...

Ha en fin torsdag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar