16 februari 2012

Vilken dag!

God morgon på er!
Vår sovrumsdörr stod öppen när jag vaknade och då kände jag ljuset från solen som kittlade mig lite lätt i ansiktet. Underbart tänkte jag. Precis vad jag hade önskat mig på min lediga hemmadag :)
Igår hängde jag slutligen in min klänning till "granskningsgarderoben".
Vi hänger in alla plagg där som lärarna sedan ska granska.
Det kändes bra och jag är väldigt nöjd med den.
Men ändå får jag lite dåligt samvete nu när jag är fyra dagar före självaste deadline. Man tänker "har jag slarvat med något", har jag missat något", men nej det har jag ju inte. Jag hade väl kanske mer en lättare modell, ingen ärm, viilket tar extra tid att sätta i tex. Sen har jag jobba på just för att jag ville bli klar lite före för att kunna ta itu med det andra som ligger.

Denna fredag ska jag ägna åt min mönsterkonstruktion där vi ska göra en egen modell och lämna in. Alla konstruktioner vi lär oss på lektion är i 1/4 skala så det ska bli lättsammare att arbete med. Annars skulle det bli en massa mönsterpapper att dra med fram och tillbaka ;)

Efter det ska jag ta en långpromenad och andas in härlig vinter luft i detta underbara väder som ser ut att bli.

Vi hörs av snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar