30 mars 2012

Första veckan avklarad!

Ja, en vecka har redan gått och jag kan inte förstå hur mkt jag redan fått lära mig. För vissa är säkert detta småsaker inom sömnad, men för mig som lärt mig sy genom att sy upp helt nya plagg så är ändringsömnad något helt nytt och Kul!

Det öppnar upp så många möjligheter och det får mig att lära känna befintliga plagg på ett helt annat sätt.

Igår plöjde jag igenom olika jeanslagningar. Jag var helt slut när jag tittade på klockan vid kvart i fyra, och då fick jag ytterligare ett par att laga. Men, nu går det som en dans, nästan i allafall;)



Så här kunde ett av hålen se ut, och detta var ett par barnjeans.



Man pressar på två lager mellanlägg så det blir en stadig yta.



Sen syr man upp o ner o upp och ner, från rätsidan längs trådriktningen och då ser det ut så här på avigsidan.


Medan det kan se ut så här från rätsidan. Detta var en rumpa på ett par brallor som var slitna.

Idag har jag gjort lite lagninar och sytt på lite olika symärken och gjort stickning runt om. Detta var ju verkligen basic men ändå kul att få pyssla med :)



Någon som ville ha detta på sin fäktartröja.



Längs benens sidosöm så skulle det sitta en svensk flaggvimpel.




En lagning på ett par skidbyxor.


Under eftermiddagen idag höll jag på att jävlas, rent sagt med ett knapphål som jag skulle sy på maskin. När det var dags för en ytterjacka att få ett nytt knapphål så sydde jag det för hand. Använda då 30 tråd (en grövre tråd) och iläggstråd.
Klippte upp och försökte forma till en sol längst ut.





Gissa vilket av dessa knapphål jag har gjort;)
Mmm, det är faktiskt det vänstra:)
Nöjd blev jag i allafall!

När klockan var strax innan fyra så fick jag lite "roliga timmen", så då sydde jag fodret till min pennkjol och nålade fast det.



Så nu ikväll har jag suttit i två timmar och stofferat fast det, ja vad gör man inte en fredagskväll då man är solo;)

Nu ska jag ta och släcka lampan och njuta av lite söm...n ;)

Gott natt och trevlig helg!

mikabilly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar