28 mars 2012

Morrn morrn!

Vaknade av mig själv idag, strax innan 06.00. Tänkte jag skulle ha begett mig ut på en rask morgonpromenad, men min mobil var död, och musik vill man ju gärna ha, så det får bli i morgon istället.
Nu ligger jag och gottar mig i sängen, dricker kaffe och läser tidningen. Fjärde praktikdagen och jag längtra lite mer och mer varje dag att få komma till "jobbet". Det är så otroligt drivande när man känner hur man växer i kunskap och utveckling. Jag har sån möjlighet på detta skrädderi att lära mig allt verkligen. De är så öppna och det ligger hos mig i hur mycket jag vill ta in.
Kajsa har ju sagt att jag mer än gärna får ta med mig egna plagg som ska ändras, och det är ju riktigt bra eftersom jag har en del kjolar med foder som både ska tas in i livet, stussen och på längden.
Pratade med den andra tjejen Angela som har hand om klänningsändring om mönsterkonstruktion, då hon undervisade i det i Iran när hon bodde där.
Jag har nämligen ett rött/svart hundtandsmönstrat tyg här hemma som jag vill sy en längre lite tuffare tjocktröja av och så skulle jag vilja ha denna krage..
Fast jag vill ha en knäppning på sidan av framstycket och kragen ska vara mer "byllsig".
Vad jag funderar över är om detta är en sjalkrage? För i såfall vet jag nog hur jag konstruerar den, men jag är inte helt säker. Så detta ska jag gå igenom med Angela idag tänkte jag, tillsammans med min egena kjol som jag kanske hinner påbörja ändringarna på :)
Ser att det är en del som smyger sig in och läser och ni får hemskt gärna lämna ett liiitet avtryck:)
Det är så uppskattat av en bloggare:)
Nu ska jag ta mig upp och dra igång den här dagen!
Vi hörs snart igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar