27 mars 2012

Hinner knappt blinka..

..så är det dags för lunch. Ja, så kändes det idag när jag var på plats i ateljén igen. Fick olika små jobb i form av lagningar som skulle vara färdiga till kl ett. Så jag arbetade på flitigt och blev precis klar i tid.
Jag lagade hål under ärmar, sydde i knappar, ännu en sidsöm som idag gick fortare.



Sen hjälpte jag till med att sy ihop ett gäng jeans som de fått in på beställning.

I morgon ska jag lägga upp byxor och faktiskt sy om och sy in en egen kjol. Kajsa sa att det var bra att öva på sina egna kläder.
Happy happy, tänkte jag:)

Efter dagens slut så ramlade jag in på en second hand som ligger ett stenkast från skrädderiet. Där hittade jag denna fina dräkt som är egensydd av någon flitig dam..


Ja, nu slängde jag bara på mig den utanpå mina kläder.. Men den satt jätte fint, kanske att jag kortar den lite på längden.
Så i morgon blir den min:)
Tack mor!

Ikväll har jag prickstickat fast blixtlåset på min pennkjol och i morgon blir det utskärning av foder.

Ingen vila ingen ro!

Sov gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar