7 mars 2012

Tar en process i taget nu..

Det börjar kännas på att praktik närmar sig med stormsteg. Motivationen i skolan är lite soft och det blir rätt korta dagar nu i skolan för dräktjackan kräver inte lika mycket stress känner jag. Så jag tar en del i taget också tar jag resten dagen därpå.
Tänkte visa lite vad jag har gjort än så länge..



Här håller jag på att göra dubbelpasspolerad ficka. Ett underbart sätt att göra dessa fickor på som vi nu har lärt oss.



Om ni tänker denna bild liggandes så förstår ni bättre;)



Vatulinet för framstycket är detta. Ihopsytt med tre gånger zickzack stygn. Ett uppklipp i midjan som sedan är ihopsytt för hand för att ge bättre rörelse.




Här är styckena ihoptråcklade och det gör man i fem steg.
Sen lägger man en lång foderremsa på brukten och på den pikerar man sedan.
Så på fredag blir det pikering och ärmslits sömnad!

Nu ska jag hem och njuta av ett glas vitt och fira att vår engelskakurs är över!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar