7 mars 2012

Tidig morgon

Varför är man så pigg när man får tillfälle att sova lite längre en morgon? Nu är klockan knappt 06.15 och jag ligger i soffan under min mjuka fleecefilt och väntar på att kaffet ska puttra klart. Jag gillar ju dock morgnar. Det är nåt visst med tystnaden och ljuset. Speciellt om man inte behöver hålla en tid så är det ju underbart att bara få vara.

Ute har det fallit snö under natten. Vet inte vad jag ska tycka om det, men jag får väl bara gilla det helt enkelt och inse att det faktiskt bara är början av mars.

Jag tänder ett par ljus och tar tidningen och det nybryggda kaffet och läser igenom dagens nyheter...

Idag ska jag med min goda vän till Stoff och Stil här i Göteborg. Det är en drömbutik för oss som håller på med sömnad eller för dem som bara älskar textil!

Jag är ute efter ett prickigt tyg, helst med röd bakgrund och med svarta prickar. Vi ska ha det som kökskappa. Men hittar jag det inte så tänker jag ta detta tyg



...med en svart bård längst upp på kappan. Det tror jag kan bli fint också.

Jag tycker att det är klurigt att hitta gardiner som ska passa in. Jag vill ha i vardagsrummet något i svart/vitt grafiskt mönster. Men jag hittar inget som faller mig i smaken och som kan passa hemma hos oss.

Men jag kanske har tur idag då, det får vi se...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar