6 april 2012

Glad påsk!

Nu ska det bli väldigt skönt med ett par dagars ledighet. Igår började jag åtta för att vi skulle hinna med det sista som skulle ut till butikerna innan storhelgen.

Arbeten som jag pysslade med under dagen var rätt simpla men det är ändå kul!

Jag satte i ett nytt dolt blixtlås i ett par byxor. " Du ska få ett diplom om du fixar det där", sa Abbe. Men ok, jag är ny på många av dessa arbeten, men en dragkedja är faktiskt en av mina specialiteter ;)



Snyggt som snus blev det också;)

Sen har jag kortat ytterligare massa byxor men även kortat en jeanskjol till en dam.



Inga konstigheter och kunden blev väldigt nöjd!



Tunnade ur knäppkanten så fållen inte skulle bli så tjock.




Ja man skulle ju även ha en jeansmaskin hemma ;)

Något som verkar vanligt bland flanellskjortor är att tyget vid sprundet spricker..


Så då får man helt enkelt sprätta upp och föra in tyget igen.

Snabbt och enkelt!

Nu har skrädderiet stängt tom måndag så nu ska jag vila ut och ta vara på dessa lediga dagarna tillsammans med min kära sambo.

Glad påsk på er alla!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar