30 augusti 2012

Dags att börja planera..

På riktigt.. För er som inte lagt ihop ett och ett eller som inte hört så ska jag och min underbara Christian gifta oss nästa sommar :):)
Jag blir så där varm och glad i hjärtat när jag tänker på det och det känns så otroligt rätt med honom. Jag kan se mitt liv tillsammans med Christian där vi delar våra gemensamma intressen och där vi någon dag kan få uppleva en annan sorts lycka-att bilda familj.
Jag har vuxit och utvecklats till en mer självsäker och tryggare person mycket tack vare honom. Han ser Mig och han har lärt känna mig så otroligt väl så han kan utifrån mina blickar, kroppsspråk och humör säga hur jag exakt känner och tänker. Han peppar mig i mina planer om min framtida karriär och kan ibland bli lika uppslukad av det som jag.

För er som känner mig så vet ni hur min inställning till eget barn har varit. Jag har faktiskt inte velat ha barn utan tänkt mig att leva tillsammans med min partner och lägga energin på arbete, fritid, vänner och familj. Men detta har förändrats Radikalt sedan jag träffade denna unge man.. Ja det skiljer 6 1/2 år mellan oss;)
Bilden av min illusion har suddats ut och tanken att inte få ett barn med Christian skulle vara förödande. Han som för det första älskar barn och skulle helst vilja ha ett gäng ( han får ett.. Till att börja med ;)
Och för det andra skulle bli en sån fantastisk fin pappa!
Jag kan inte hitta bättre far till mitt barn. Jag vet att han kommer att finnas där till 110% och inte vika sig för något, vilket ger mig sån himla skön känsla av trygghet.

Min älskling är det bästa som hänt mig. Han är min själsfrände tror jag. Jag tror att vi kommer att leva tillsammans hela livet och jag hoppas att vi gör det. Jag vill dela minnen med honom, bli smickrad av hans sätt att visa sin kärlek för mig även efter 30 år. Få uppleva härliga och roliga händelser, finnas där för varandra när det är motgångar men även coacha varandra inför nya utmaningar.

Med Christian har jag svårt att se livets vardag som tråkig. Han är som en kameleont och det är därför jag älskar honom så fruktansvärt mycket!

Kärlek, öppenhet, humor, passion och tillit är en del av kryddorna i vår relation och dessa kryddor ser vi som en viktig del av att en relation ska kunna utvecklas och blomstra.

Så för att binda ihop detta inlägg som blev en stor portion kärleksord så är det nu dags att börja planera inför vår stora dag.
Det kommer inte att bli ett askungenbröllop utan en mer mindre och enklare cermoni med en sjudundrans fest!

Det ska bli ett riktigt Marika & Christian bröllop..

Med detta så önskar jag er en riktigt fin fredag och ta hand om er där ute!
Krama om din kära och säg att denne gör dig lycklig, jag lovar att han/hon kommer att ge dig ett leende som går raka vägen in i ditt hjärta <3

Published with Blogger-droid v2.0.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar