18 september 2012

Det här blir nog bra!

 
 
 

Idag har jag som jag nämnde i morse arbetat med mönsterkonstruktionen på dräktjackan och det gick rätt så bra. Fick fram det jag ville av skärningarna och den nya idén känns mycket bättre-lite kvinnligare än den förra.

Efter lunch hade även en sten lättat lite från mitt hjärta då jag var rätt frustrerad i morse då jag kom till skolan. Men jag hoppas att utfallet av en viss disskussion blir som "vi" tänkt det, för då kan det här bli riktigt bra! Men jag återkommer om det....

Eftermiddagen gick åt att klippa ut alla mönsterdelarna i tuille. Jag valde så klart ett mönstrat tyg och avigsidan på detta just för att se effekten av vad som komma skall. Jag gillar det!

"Ankstjärten" bak, kommer att vara avtagbar, för jag kommer nog inte vilja ha den där hela tiden. Kanske vid speciella tillfällen. Lösningen på detta kommer nog i så fall bli tryckknappar, och när den inte kommer attt sitta där så kommer det nog vara ett skärp som täcker knapparna, eller en sleif, som på västar.

I morgon ska detta sys ihop och även kontrolleras så att alla skärningar stämmer överrens. Sedan ska en ärm på och jag ska även arbeta fram kragar för jackan. Men det kommer jag att göra direkt i tyget.

Detaljer för jackan kommer att vara passpolerade knapphål, ca 2,8-3 cm. Klädda spännen för ärmskärpen nere vid handlederna. Ev en innerficka.
Inte att glömma-hela jackan ska då skräddarsys!

Har som sagt en del att ta itu med ;) Men det ska bli spännande att se resultatet!



Denna tubhalsduk sydde jag i lördags.
Carro fick en i present, för jag visste att hon gillade tyget :)
Vet en till liten kicka som ska få en likadan inom snar tid ;) 


En annan sak jag gjorde i lördags var att jag följde med Josef från City skräddarna och kikade in de två nya likalerna. Ååååå vad sugen jag blir på att börja arbeta!!!
Den här lokalen ligger i Frölunda ihop med torget.
Han ville ha lite ideér och input på möbleringen, och då ställer jag givetvis upp!
Sista helgen nu i september, (om allt går enligt planerna), så ska jag få vara med på ett litet event innan de startar upp verksamheten i början av oktober. Kul Kul!!!

I morgon efter avslutad skola så ska jag och en tjej i klassen sy varsin klänning, fast i likadant tyg, Tjejgrej!


Vi hörs då! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar