19 september 2012

Nu kommer den!

...Energin som jag gått och väntat på sedan skolstarten i augusti. Idag lade Magnus äntligen fram ett schema för MIG och min inriktning. Nu när man har stampat med foten i golvet, och "slagit näven i bordet" så händer det grejer, det gillar jag! Nu om den sista pusselbiten faller på plats så kommer jag kunna få en helt egen unik utbildning vara för MIG detta året vilket känns otroligt bra.
Magnus är en mycket bra kille/lärare och han är lite som mig, driven och född med munläder ;)

Idag har jag fortsatt med tuillen och fått fram vecken på ärmarna och även hur kragen ska se ut. Känns mycket bra! På fredag ska jag sy ihop den och prova av, sen på måndag ska det börjas att skäras ut i tyg :)

Johanna, en tjej i klassen är oxå klänningsskräddare från Stockholm. Hon och satte igång efter lunch med våra prickiga klänningar. Det var riktigt kul att göra nåt till sig själv, i favoritmönstret och i ett lättsamt bomullstyg.
Jag tycker den blir väldigt söt och jag har två sidsömsfickor och v-ringning bak.
I morgon efter mönsterkonstruktion ska vi fortsätta och då ska livet sys ihop med kjoldelen och en dragkedja ska i. Sedan ska den invigas på lördag då min systerdotter Ingrid har 4 års kalas :)
Kanske någon som vill se ut som moster kanske ;);)

Ikväll efter att Christian hämtade mig på skolan, och det måste jag lägga in här. Det är såå skönt att kunna vara kvar på skolan till fram mot kvart över sju på kvällen, jag skickat ett sms och sex minuter senare står han med bilen utanför och vi kan åka och ha handla eller bara åka hem. Och detta gör vi hemma i underbara Göteborg! Kan knappt tro idag att för ett år sedan var vi bosatta i Uddevalla och ville inget hellre än att få vara där jag är idag. Lite is Good shit afterall ;)
Vi har ikväll suttit och käkat tacos och föll in på en massa bröllopstankar.
Har en plats som vi ska kolla upp närmare på för ev vigsel och fest. Sjukt bra pris och så typiskt mig och Christian :)
Men jag ska få reda på mer om det på måndag. Så än avslöjar jag inget.

En mycket bra onsdag har nåt sitt slut och jag är full av energi och lust igen!

Sov gott alla där ute och kom ihåg att ni gäärna får lämna ett fotavtryck ibland ;)

Kram

Published with Blogger-droid v2.0.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar