17 september 2012

Sicken fest!

Lördagens 20-tals fest var verkligen lyckad! Alla ca 25 stycken hade gått in för temat och det kändes faktiskt som att man hade vridit tillbaka tiden. Det var verkligen mycket trevliga människor och Carro var så fin i sin klänning.
Ibland behöver man nog ta några steg ifrån för att betrakta, och nu kunde jag faktiskt känna mig rätt så nöjd över vad jag åstadkommit. Många fula grodor har hoppat ur munnen medans jag suttit med klänningen, men det var helt enkelt tyget som inte ville som jag ville ;)

Igår var jag hemma från skolan pga av en förkylning som idag verkar vara på återseende. Säger man så? Jag menar, att den är på väg bort men kommer förmodligen tillbaka.. Jaja...

Idag ska jag göra hela min dräktjackas konstruktion. Sydde ju upp en tuille i stl 36 och provade av den. Satt bra! Så nu gör jag om mönstret med en ny skärning som jag kommit på och lägger till ärm, kragar och "ankstjärten" bak.
Hoppas på att kunna sy upp en tuille på den idag med så kan jag börja skära ut i tyget i morgon!
Det börjar dra ihop sig till deadline, eller ja, det är fem veckor kvar dock, men den ska ju skräddarsys, och eftersom det är sex månader sedan så är mitt minne inte jätte färskt på hur man pikérade, formpressade och gjorde alla andra 200 moment.
Men det löser sig nog allteftersom ;)

Ute är det höst nu. Regnet smattrar mot fönsterbläcket och mörkret, mest för att det är så tunga moln har ännu inte klarnat. Men det ÄR mysigt på nåt sätt ändå. Nu hjälper det faktiskt att använda taklampan ovanför köksbordet och det är mysigt för den gillar jag, vår orange 60-talare ;)

Nu, fixa till mig och sen skolstart!

Published with Blogger-droid v2.0.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar