22 oktober 2012

Korsett del 3...


I torsdags var det dags att börja sy ihop alla delarna av korsetten. Jag gjorde klart mittbak stycket med kanalerna för fjädrarna, 0,9 mm exakt ska det vara. Mäta mäta är vad som gäller. Eftersom jag hade så lite tyg så fick jag skarva med ett annat tyg, men jag tycker det blev fint ändå :)


Så här kan man se att nu börjar det hända något med modellen, och man börjar ana ´
att en korsett är på gång.


 Britta sa att på teatern så är de inte noga med hur insidan ser ut, det är ju ändå inget publiken ser. Men eftersom jag nu syr en korsett utan foder så kommer ju insidan vara enbart twillsen. Men jag döljer alla sömmar med band eller fällsömmar, så det bli snyggt ändå!


Här har jag sytt på ena höftdelen. Kommer nog att få ta in den en del. Även fast att jag har höfter, så är ändå kvinnornas höfter förr mer rundade.
Det slog mig att jag har nog en rätt så smäckrande korsettkropp ändå ....
Mina mått är ändå byst 91, midja 70, höft 92, så nej, jag klagar inte ;)


 Här är höftdelen påsygg och ena delen av planchetten är fast sydd. Snart kommer ni få se resultatet.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar