19 november 2012

Festblåsan!

Nu har jag kommit igång med det nya projektet. Jackan ligger just nu på sidan för att avslutas. Jag tycker ju att korsettsömnad är såå mycket roligare och man kan ju variera dessa i oändlighet!
Jag var först förbi Myrins tyger i Sävedalen igår och hittade detta underbara blåa tyget. Polyester är det och mycket glansigt. Så jag ska det som ni ser på bilden i korsett och kjol. En heldel olika spetsar och brodyrer blev det oxå, men de ska jag för tillfället använda i olika detaljövningar. Älskar verkligen spets! Önskar jag hade en hel byrå fylld med vackra spetsar och brodyrer av olika slag.

Efter Myrins så for jag vidare till drömplatsen Stoff och stil.
För er som undrar vad jag önskar mig i julklapp... Presentkort där;)
Men iallafall, där hittade jag till 50;- billigare är Myrins, svart twills. En grövre bomull som är vävd på snedden och som passar utmärkt som innertyg på korsetter.

Så när jag hade handlat allt jag skulle ha så for jag raka vägen hem (arbetar hemma numera istället för i skolan då jag har en bättre maskin och får arbeta ostört). Väl hemma så justerade jag litebpå tuilen och började sedan att skära ut alla delarna. Igår kväll var hela ihopsydd och idag ska fjäderstickningarna sys, fjädrar ska slipas och träs i och sen ska öljetter på plats.
Sist ska den bandkantas och spets/volanger ska sys på. Njaa, detta kommer nog bli bra ;)

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar