25 november 2012

Tjuvstartar

 
Tycker inte det gör så mycket att få börja en aning tidigare med denna mysiga och just detta år mycket efterlängtade advent. Vi tog och slet ut hela förrådet igår och varje gång man gör det så förvånas man över hur mkt man slänger. Nu fyllde vi hela bilen igen!
Då blev det givet att vi tog upp kartongen med ljusstakarna och då ville vi dona till det meddetsamma. Våra grannar har redan börjat så då hänger vi på ;)

För att fira det lite så rullade Christian köttbullar, gjorde janzons och stekte på prinskorvar. Mums mums vad gott det blev!



I veckan som gått så har korsetten fått fjädrar och är färdigsydd. Nu ska öljetter i och ceriserosa siden band längs varje fjäder ska på. Blev rosa istället för svart;)
Idag ska jag vara på skolan och klippa till volangdelen på kjolen. Mycket ryschpysch blir det:)!

I lördags satt jag ute på Frölunda torg med min maskin från skrädderiet och var med på ett event. Det var trevligt. Folk gav mig så många fina komplimanger. "det var mig en vacker flicka som satt här och sydde, det är ovanligt att se". Söta lilla dam!
Jag har satt en egen deadline på detta projekt. Så f.o.m idag kör jag så det ryyyyker.....

Ha det fint alla ni!
Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar