27 augusti 2012

Den lilla klänningen..



Förra veckan satt jag och sydde klänning till en mycket liten tjej.
Flickan heter Mira och är bara fyra månader gammal. Hennes föräldrar hade en namngivningsfest åt henne i lördags, så därav uppdraget.

Jag utgick från ett gammalt barnmönster och justerade det lite i storleken. Ett motveck fram, motveck på sidorna, knäppning bak, fodrad och med en liten puffärm.




 Ärmen blev så himla liten och söt med sitt kantband och den lilla spetsen som dekor runt om.


 Fållen på klänningen krejade jag för hand så det inte skulle finnas någon stickning på den.


Halsringningen fick prydas av spetsen och istället för knappar så fick det bli
knäpp-knappar istället.


 Här är klänning i nästan färdigt skede. Bild på färdigt resultat kommer inom kort!



Konrad!

Onsdags förra veckan kom vår nya familjemedelm hem till oss. Han är en blandning mellan birma och förmodligen bonde. 12 veckor gammal och såå underbart mysig.
Efter bara några få minuter på ny mark så kände sig kissen hemma.
Namnet på den gosige fick bli Konrad och det tycker vi passar väldigt bra :)


 Här ligger han och sover tungt på en av mina sytrådsrullar medans jag sitter med Miras klänning. Så sött så man smälter.


 Mycket fin kisse liggandes i mattes knä. Prickigt klär honom verkligen!


 Så fort husse kom in genom dörren så var det ofantligt skönt att få somna i hans famn... Mjaaauuuu!

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

I dagarna har jag använt mig av den klänning som jag fick uppsydd av min numera fd klasskamratJessica i Uddevalla.


Jag skissade ner hur jag ville att den skulle se ut, sedan gjorde hon mönstret och sydde upp den åt mig. Jag älskar verkligen v-ringningen i ryggen-kvinnligt och feminint.

                                              

Hoppas ni får en fantastisk tisdag alla där ute!
Jag ska befinna mig på Världshistoriska hela dagen, så många djur blir det att bekanta sig med ;)

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar